Prequest.nl
laden...

myPrequest 2019.1 preview!

by Rheza Simanjuntak
maart 28, 2019
fmis fm software myprequest 2019

Vanaf april is myPrequest 2019.1 en de nieuwe Prequest Field Service app beschikbaar voor alle myPrequest klanten. We willen graag iedereen bedanken voor het geven van inzichten en feedback tijdens onze shareview sessies, waarin we ideeën en specificaties uitwisselden over de doorontwikkeling van myPrequest. De Field Service app is daar een mooi resultaat van!

myPrequest

De nieuwe versie van myPrequest (2019.1) bevat functionele wijzigingen en het begin van een redesign van onze user-interface.  De user-interface wijzigingen zijn de fundering voor de doorontwikkeling en modernisering van myPrequest. Wij zijn er van overtuigd dat dit een verbetering zal geven in performance, beleving en gebruiksvriendelijkheid. Het zal wel even wennen zijn!  Met deze blog wil ik jullie informeren over de design update van myPrequest.

Gebruiksvriendelijkheid

Ter behoeve van de gebruikersvriendelijkheid & toegankelijkheid:

  • Functie voor het berekenen van het contrast tussen achtergrond en tekst voor een betere leesbaarheid van teksten. We hebben hierbij slechtzienden mede als uitgangspunt genomen.
  • Vergroting van bepaalde teksten en labels voor betere leesbaarheid.
  • Vergroting en verbeterde plaatsing van knoppen en invoervelden.
  • Redesign van de dropdown lijsten (vergroting klik element en labels).
  • Verbetering van het Planbord en datum selectie.
  • Consistentie in kleur en typografie (zie Branding & Huisstijlen).
  • Knoppen met plaatjes vervangen door “pixel perfect” vector iconen.

Invoervelden en knoppen

Alle invoervelden en knoppen in de formulieren van myPrequest worden vervangen door een consistent ontwerp. De nieuwe invoervelden zijn voorzien van feedback voor een verbeterde focus.

Nieuwe knoppen:

  • Paars of Huisstijl (primaire functie van de pagina).
  • Grijs (algemeen).
  • Rood (verwijderen).

fmis myprequest buttons

Login pagina

Het redesign van de login pagina bevat nieuwe invoervelden, knoppen en een nieuwe locatie voor het tonen van content. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de huisstijl van de klant te tonen achter de invoervelden op de login pagina.

myprequest fmis login

Menu (navigatie)

Het nieuwe zijmenu, een herkenbaar element voor onze Prequest 7 klanten, stelt jou in staat om snel en direct naar een andere module of sub-module toe te gaan. De tussenpagina’s bij het veranderen van module komen hierdoor te vervallen.

  • Alle submodulen zijn terug te vinden onder de hoofdmodule tab in het zijmenu.
  • Alle plaatjes zijn vervangen door scherpe vector iconen.

Volledige focus

Het menu is op simpele wijze te openen en te verbergen door de open/verberg knop rechts onderin het menu. Dit zorgt ervoor dat jij maximale focus kan houden op je taken, en gebruik kan maken van een maximaal scherm oppervlakte voor je overzichten.

Doorontwikkeling:

Verbeterde structuur van modulen en groeperen van beheer functies.

fmis myprequest menu closed

Grid (overzicht kolommen)

Voor velen zal dit even wennen zijn. De actie knoppen, zoals toevoegen en refresh, zijn vervangen door de nieuwe styling in het actie menu boven het grid.

Om de leesbaarheid van het grid te verbeteren hebben we de regelhoogte vergroot, de tekst groter gemaakt en het contrast verhoogd. Hier kan je beter de data onderscheiden en focus leggen op hetgeen waar je naar zoekt. Hoe meer kolommen je toevoegt aan de overzichten, hoe groter de impact op de performance is. Probeer dus goed na te denken welke kolommen je écht nodig hebt in het overzicht en welke informatie secundair is. Het wordt sterk aangeraden om je kolommen te beperken tot enkel de informatie die absoluut nodig is voor het overzicht op je taken. Uit onze testen blijkt dat je het beste een maximum van 5-7 kolommen kan hanteren.

Branding & Huisstijlen

We hebben goed gekeken naar een waardige doorvertaling van jouw branding in de nieuwe versie van myPrequest. In het redesign maken we gebruik van twee kleuren.

Primaire kleur: Dit is de dominante kleur van de bovenbalk en overige UI elementen.

Secundaire kleur: Dit is de “aandacht” kleur welke wordt toegepast op interactie elementen zoals belangrijke knoppen en formulieren.

Logo:

Het is belangrijk dat je bedrijfslogo altijd goed zichtbaar is. De gekozen primaire kleur wordt namelijk gebruikt voor de bovenste balk in het nieuwe interface.

  • Primaire kleur donker? Gebruik dan een wit of licht logo.
  • Primaire kleur licht? Gebruik dan een gekleurd of donker logo.

FMIS op maat Prequest

De branding wijzigingen zullen automatisch worden omgezet naar de 2019.1 stijl op basis van je gekozen stijlen in de huidige versie. Wil je graag een andere kleur of een ander logo? Neem dan contact op met je contactpersoon.

Benieuwd naar de nieuwe versie van onze FMIS myPrequest? Schrijf je dan in voor een gratis demo bij jou op locatie!

Recent posts