Gebruik jij Internet Explorer nog als browser?
De populariteit van de browser Internet Explorer is sinds 2003 sterk afgenomen. Toch hebben nog veel organisaties Internet Explorer als standaard browser. Is dat zo verstandig? Volgens Microsoft niet. Veel webstandaarden functioneren het beste in een moderne browser zoals Google Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Dat geldt ook voor myPrequest. Wij adviseren daarom geen gebruik meer te maken van Internet Explorer om de functionaliteit van myPrequest te optimaliseren.
Microsoft adviseert Internet Explorer niet meer te gebruiken
Het gebruik van Internet Explorer als standaard browser wordt door Microsoft afgeraden blijkt uit een op 6 februari 2019 gepubliceerde post op de Microsofts Tech Community. Chris Jackson, medewerker van Microsoft en gespecialiseerd in cybersecurity, geeft in zijn post aan dat Internet Explorer is verouderd en dat de ondersteuning van deze browser komt te vervallen.
“We ondersteunen geen nieuwe webstandaarden meer voor Internet Explorer. Hoewel de meeste websites prima werken, testen ontwikkelaars hun websites niet meer voor Internet Explorer. Ze testen met moderne browsers.” – Chris Jackson, Microsoft.
Microsoft voorspelt dat in de toekomst steeds vaker applicaties niet zullen werken in Internet Explorer en raad daarom het gebruik van Internet Explorer als standaard browser af.
Hoe zit het met myPrequest?
Onze applicatie myPrequest functioneert optimaal in een moderne browser zoals Google Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij adviseren onze klanten dan ook om van één van deze browsers gebruik te maken. Wanneer een andere browser wordt gekozen bestaat de kans dat myPrequest niet optimaal functioneert, omdat de functionaliteiten van myPrequest worden getest en geoptimaliseerd met deze drie browsers. Deze functionaliteiten worden door verouderde browsers zoals Internet Explorer niet altijd ondersteund.
Wij helpen je graag
Wil je weten hoe jij gebruik kan maken van één van deze browsers? We helpen je graag met het (standaard) installeren van een moderne browser. Neem hiervoor contact op met de afdeling Customer Care door een e-mail te sturen naar PrequestPortal@npqmail.com of te bellen naar +31 (0)85 00 22 551.