Hey Google! Alexa! Hey FMIS!
De verwachting is dat 30% van onze interactie met technologie in 2020 via gesprekken met slimme apparaten verloopt. Op dit moment is het al mogelijk om via slimme spraakopdrachten “in gesprek” te gaan met een huis, auto of een apparaat. Hoe kun je gebruik maken van spraaktechnologie om FMIS processen te vereenvoudigen? Lees hieronder onze visie.
Reserveringen via spraakopdrachten
Via een FMIS kun je online of telefonisch via de Service Desk ruimtes reserveren. Om de ruimte te reserveren dient de gebruiker een aantal gegevens op te geven om een reservering te doen. Met een spraakopdracht vereenvoudig je dit proces. De gebruiker geeft via een spraakopdracht doordat een ruimte gereserveerd dient te worden. Het FMIS systeem kan vervolgens op basis van de input een reservering doen of een alternatieve reservering aanbieden. De spraakopdrachten en de daarop volgende processen worden automatisch vastgelegd in het FMIS systeem.
Werkorders via spraakopdrachten
Een andere toepassing is het aanmaken van een werkorder. Met de Field Service App geef je via een app een storing of melding door. De app genereert automatisch een werkorder. Het toepassen van spraakopdrachten draagt bij tot een versnelling van het aanmaken en afronden van orders. De uitvoerder kan hierdoor nog sneller aan de slag. Via een simpele spraakopdracht als “Hey FMIS start werkorder 22550” registreer je de starttijd van de order. De uitvoerder kan de werkorder via een spraakopdracht afmelden of opnieuw inplannen. Het voordeel is dat de uitvoerder niet aan het eind van de dag formulieren moet invullen, maar dat dit direct op locatie via een spraakopdracht uitgevoerd kan worden. Op de achtergrond worden uiteraard automatisch de noodzakelijke formulieren van het FMIS ingevuld.
Zou jij graag meer willen weten over het toepassen van spraakopdrachten binnen een FMIS systeem? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.