Samenwerking BAM en Prequest
‘Het is gebruiksvriendelijk’
In opdracht van het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) heeft BAM PPP, PGGM, BAM Bouw en Techniek, ISS Nederland en KAAN Architecten aan de Korte Voorhout in Den Haag het nieuwe onderkomen van de Hoge Raad gerealiseerd. Het contract omvat het ontwerp, bouw financiering, beheer en onderhoud van het gebouw voor 30 jaar.
Jeroen de Lange: “Alle meldingen worden in Prequest geregistreerd. Medewerkers van de opdrachtgever kunnen hun meldingen zelf registreren en deze mondeling of digitaal aan het frontoffice overbrengen. De registratie hiervan in het systeem blijft herleidbaar tot de oorspronkelijke melding en wordt aan beheerorganisatie van de opdrachtgever bevestigd via een automatische e-mail.”
KWIS-Meldingen
“Prequest wordt gebruikt voor het registreren van alle KWIS-meldingen. Daarbij is er een koppeling met GBS voor geautomatiseerde meldingen. De meldingen in het registratiesysteem en de afhandeling daarvan vormen de basis voor de uitvoering van het betalingsmechanisme dat is geïntegreerd in het registratiesysteem. Deze gegevens worden samengebracht in rapportages en vormen mede de onderbouwing van een rechtmatige facturatie.”
Interne meldingen
De facilitaire dienst kan zelf ook interne meldingen in het systeem invoeren, meldingen dus die alleen zijn bedoeld voor interne medewerkers. “Neem bijvoorbeeld een koffievlek: als onze mensen dat signaleren dan wordt er direct een melding van gemaakt en wordt het opgelost. Zo kunnen wij de dienstverlening op hoog niveau houden,” zegt Jeroen de Lange.
Rapportages en analyses
Zelf gebruikt hij het FMIS voor analyses. “Als contractmanager en analist maak ik rapportages en trendanalyses van de meldingen, het FMIS helpt mij daarbij. “De Lange heeft dikwijls overleg met Prequest over de inrichting en werking van het systeem. “Het is gebruiksvriendelijk: medewerkers, opdrachtgevers, frontoffice en het facilitaire team kunnen er goed mee werken. Zo hebben wij als huisstijlkleur van Prequest de kleuren van de Hoge Raad aangehouden. Op deze manier krijgen de gebruikers het gevoel dat zij werken in hen eigen registratiesysteem”.