Prequest.nl
laden...

Lotte Derkse: ‘We hebben de afgelopen jaren zo ontzettend veel bereikt met en vóór onze klanten!’

by Dennis Lenssen
februari 25, 2021
Lotte afscheid

Lotte Derkse is op dit moment nog Manager Services bij Prequest. Binnenkort maakt zij een overstap naar zusje Pink Roccade Local Government. Met veel passie en trots kijkt ze terug op haar 6 jaar bij Prequest.


2015 – 2016: de start bij Prequest

Als ik terug kijk naar de afgelopen 6 jaar heb ik op zowel werk als persoonlijk vlak veel geleerd. Ik was in 2015 net een jaar klaar met mijn studie en wist niet zo goed wat ik wilde gaan doen. De vacature junior consultant kwam op mijn pad en het sprak mij direct aan; bij klanten een kijkje in de keuken nemen én met facilitaire processen bezig zijn. Het waren leuke tijden waarin we met een leuk team veel verschillende implementaties hebben uitgevoerd. Ik werd al snel als projectleider benoemd en mocht al grotere projecten gaan draaien zoals bijvoorbeeld het PPS traject van de Hoge Raad der Nederlanden van de BAM.

Trots op:

  • PPS implementaties BAM, PI2 en Strukton

 

2017 – 2018: kwaliteit en efficiency

Op 1 januari 2017 werden wij over genomen door Total Specific Solutions (TSS) waarbij er ook een nieuwe directeur werd aangesteld. Hij vroeg mij Teamlead te worden van het implementatie team en samen met mijn collega Dennis Lenssen vormden we het Management Team. We hebben Prequest volledig onder de loop genomen en hebben verschillende best practices van onze zusterbedrijven geïmplementeerd. In 2017 en 2018 hebben we ons gefocust op het professionaliseren van de organisatie. We hebben het klantencontact weer opgepakt en ons gefocust op de klanttevredenheid. Daarnaast hebben we het datacentrum, wat wij eerst zelf in beheer hadden, volledig uitbesteed aan Pink Roccade Hosting Services. Hierdoor konden we jullie o.a. een hogere beschikbaarheid van myPrequest bieden en konden we de redundantie waarborgen. Dit was een spannend project maar we plukken er nu nog de vruchten van. Verder hebben wij ook meer structuur in de processen aangebracht en hebben we ons ISO9001 en ISO27001 certificaat behaald. Al met al heb ik in deze jaren veel geleerd over hoe bedrijfsprocessen in elkaar steken en hoe je met elkaar een bedrijf kunt runnen.

Trots op:

  • ISO certificeringen
  • Migratie datacenter
  • Migraties bij klanten
  • Efficiencyslagen implementaties

 

2019 – 2020: verhogen klanttevredenheid

In 2019 ben ik gevraagd om Manager Services te worden waarbij ik verantwoordelijk werd voor zowel alle implementaties als voor de klanttevredenheid na de implementatie. Ik krijg juist veel energie van het onderhouden van klantenrelaties en heb deze kans daarom ook met beide handen aangepakt. Vanuit mijn vorige rollen als consultant en projectleider sprak ik al veel klanten en was het voor mij ook makkelijk om die overstap te maken en ik kon ook nog eens inhoudelijke vragen beantwoorden. Deze rol heb ik met heel veel plezier bij Prequest uitgevoerd. We hebben ook goede resultaten geboekt zoals het verbeteren van de SLA tijden op de Customer Care afdeling en de klanttevredenheid door middel van een NPS meting. Ik ben dan ook trots op onze mooie klanten en de leuke contacten die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd. Verder ben ik ook trots op het team waarmee we samen Prequest hebben gevormd tot het bedrijf wat het nu is; een klein, professioneel en flexibele organisatie die klantgericht is en passie heeft voor het vak.

Trots op:

  • Verhoogde NPS scores
  • Verbeteren SLA tijden
  • Team Prequest
  • Goede relaties met klanten

 

2021: voorsorteren op groei

Het afgelopen jaar zijn we bij Prequest steeds meer synergie gaan zoeken met één van onze zusjes ‘Pink Roccade Local Government’ (PRLG). Om die reden zijn we in juli 2020 verhuisd naar de overkant van de snelweg waar wij nu een aantal werkplekken huren bij Pink. Samen met de directeur van Finance & Services hebben we veel gesprekken gevoerd om te kijken waar wij elkaar als organisaties in kunnen versterken. Bij Pink bleken ze een uitdaging te hebben in het Sales team en ik merkte dat ik na 6 jaar Prequest ook weer toe was naar de volgende stap in mijn carrière. Vanaf heden ben ik werkzaam bij PRLG Finance & Services als Sales Manager en draag ik mijn stokje over aan Dennis Lenssen. Ik blijf dus in de TSS familie en blijf dicht bij Prequest staan. Dennis gaat als Manager Operations, samen met het team de organisatie Prequest verder uitbouwen. Dennis is te bereiken via dlenssen@prequest.nl of +316 55386971

Ik wil jullie bedanken voor de leuke gesprekken en contacten die ik bij Prequest heb opgedaan en wellicht spreken we elkaar nog een keer via een andere weg.

Hartelijke groet, Lotte Derkse

Recent posts